ریدایرکت چیست؟ انواع ریدایرکت‌ و کاربرد آنها
نوشته شده توسط : عباسی

سئو سايت  درصورتی که قصد دارید برگه‌ای از اینترنت‌وب سایت خویش را تغییر‌و تحول نشانی دهید حتماً ریدایرکت طریق قابل قبولی برای انجام این عمل میباشد. یاور ما باشید تا در یک نوشته‌ی علمی‌‌ی دیگر از خصوصی مقاله‌ها seo، بازنگری کنیم ریدایرکت چه می باشد؟ و چه کاربردی داراست؟

ریدایرکت چه است؟
ریدایرکت (Redirect) روشی برای انتقال یوزرها از یک نشانی به نشانی نو میباشد. در‌صورتی‌که در یک کلمه و واژه بخواهیم بگوییم ریدایرکت چه است؟ می‌قدرت اعلام‌کرد ریدایرکت به عبارتی تغییر‌و تحول نشانی میباشد.

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که بخواهید نشانی یک نوشته را تغییر تحول دهید. ولی پس از تغییر و تحول نشانی یوزرها اینترنت‌تارنما شما چطور بایستی به نشانی تازه دسترسی داشته باشند؟! کاربرانی که به نشانی گذشته مراجعه می‌نمایند با خطای ۴۰۴ و پیدا نشدن نشانی مواجه میگردند! پس چاره چه می باشد؟

جواب سوال ریدایرکت میباشد. هنگامی که شما یک نشانی را به نشانی جدیدی ریدایرکت می کنید یوزرها و موتورهای کاوش بعداز مراجعه به نشانی اولیه به صورت اتوماتیک به نشانی نو منتقل می گردند.

ریدایرکت چه میباشد؟

ریدایرکت چه کاربردی دارااست؟
ریدایرکت روشی میباشد که موجب میگردد از چهره دادن خطای ۴۰۴ در اینترنت‌وب سایت شما تا حد متعددی خودداری شود و با حذف صفحه های، مشکلی در بهینه سازی تارنما تولید نشود. ولی این شیوه در ۳ آیتم کاربرد داراست:

۱- تغییر تحول دامنه
در شرایطی‌که قصد تغییر‌و تحول دامنه‌ی اینترنت‌تارنما خویش را دارید بهتر میباشد بعداز تنظیم‌ی دامنه‌ تازه، نشانی دامنه‌ی فعلی را روی دامنه‌ی نو ریدایرکت فرمائید. در‌این‌صورت یوزرها فعلی خویش را هم مراقبت خواهید کرد و بخشی از اعتبارات دامنه‌ی فعلی شما به دامنه‌ی نو انتقال مییابد.

۲- تغییر‌و تحول نشانی صفحه های
در شرایطی که که بخواهید نشانی برگه‌ای را تغییر‌و تحول دهید بهتر میباشد نشانی فعلی به کاغذ‌ی نو ریدایرکت ۳۰۱ شود.

۳- رفع محتوای تکراری
ممکن میباشد در وب سایت شما تعدادی کاغذ با نشانی‌های متعدد ولی محتوای یکسان وجود داشته باشد. معمولاً این خلل در صفحه ها بایگانی برچسب‌هایی که کمتر مستعمل‌اند موجود هست.

برای حل این نقص‌ هم بایستی برچسب‌ها یا این که صفحه ها تکراری حذف گردیده و نشانی آن ها برگه‌ اصلی ریدایرکت شود.


اشکال ریدایرکت
ریدایرکت‌های متعددی مثل ۳۰۱، ۳۰۲، ۳۰۷، ۳۰۸ و … وجود دارا‌هستند که ما درین نوشته‌علمی به معرفی کاربردی‌ترین‌ آن ها یعنی ریدایرکت ۳۰۱ و ریدایرکت ۳۰۲ میپردازیم.

۱- ریدایرکت ۳۰۱ یا این که دایم
اشکال ریدایرکت
در شرایطی‌که قصد تغییر تحول نشانی صفحاتی را به طور دایم و دائمی دارید ریدایرکت ۳۰۱ مطلوب‌ترین رویکرد میباشد. هنگامی که شما برای برگه‌ای ریدایرکت را فعال می کنید یوزرها و موتورهای کاوش را به نشانی تازه انتقال می‌دهید. این زمینه سبب می گردد ضمن مراقبت بازدیدکنندگان کاغذ، به انتقال اعتبار ورقه هم یاری دهد.

همانگونه که میدانید گوگل برای هر برگه از وبسایت شما امتیازی در لحاظ میگیرد. در شرایطی‌که شما ورقه‌ را سوای ریدایرکت کردن، تغییر‌و تحول نشانی دهید این امتیاز برای آن ورقه از در میان می‌رود.
البته در چهره به کارگیری از ریدایرکت ۳۰۱ بخش متعددی از اعتبار کاغذ منتقل خواهد شد. بدین ترتیب برای صفحه ها گرانبها خویش بی تردیدً از این نحوه به کار گیری فرمایید.

۲- ریدایرکت ۳۰۲ یا این که موقت
در‌حالتی که صفحاتی در تارنما خویش دارید که سازه به هر دلیلی به طور موقت در دسترس نیستند از ریدایرکت ۳۰۲ به کارگیری فرمایید. این فعالیت سبب میشود یوزرها با مراجعه به آن ورقه به خطای ۴۰۴ بر نخوردند و به کاغذ‌ی دلخواه شما منتقل شوند.

خطای ۴۰۴ چه چیزی است و به چه شکل رفع میشود؟

این دسته ریدایرکت به موتورهای کاوش می‌فهماند که‌این ورقه به طور موقت در دسترس وجود ندارد. ولی اعتنا فرمایید که‌این دوران دوره نباید طولانی شود.


Canonical چه چیزی است؟
معمولاً نحوه دیگری که برای انتقال صفحه ها پیشنهاد میشود به کارگیری از تگ rel=canonical میباشد. در‌این نحوه تگی در کدهای ورقه بیشتر میشود که به موتورهای کاوش اعلام می کند این ورقه ورژن‌ی اصلی وجود ندارد و بایستی به نشانی دیگری برای ایندکس مطالب بروند.

تفاوت این طرز با ریدایرکت‌های قبلی این میباشد که درین نحوه استفاده کننده به کاغذ‌ی نو انتقال نمی‌یابد.

درواقع یوزرها میتواند هر دو برگه را ببنید و اجباری در انتقال استفاده کننده به نشانی نو نیست. البته موتورهای کاوش به ورقه‌ی دارنده این تگ به دیده یک محتوای فرعی نگاه می کند که نباید ایندکس شود!

این شیوه هنگامی کاربرد دارااست که شما قصد دارید ایرادات محتوای تکراری (duplicate content) را حل فرمایید.


طرز انجام Redirectها
فرض نمائید قصد داریم نشانی adminesite.com/oldpage را روی نشانی adminesite.com/newpage ریدایرکت کنیم. در‌این‌حالت‌ کافیست به پوشه htaccess. وبسایت خویش در سرور مراجعه کنیم و کد ذیل را درین فولدر بنویسیم.

redirect 301 /OldPage /NewPage
1
redirect 301 /OldPage /NewPage
ریدایرکت ۳۰۲ هم به همین طرز انجام میگردد. کافیست به فولدر htacess. وب سایت خویش مراجعه کرده و کد پایین را برای نشانی صفحه های وب سایت خویش بنویسید.

redirect 302 /OldPage /NewPage
1
redirect 302 /OldPage /NewPage
اعتنا داشته باشید که از ریدایرکت‌های زیاد و زنجیره‌ای اجتناب نمائید. این عمل اثر منفی روی seo اینترنت‌وبسایت شما میگذارد.
ملازمان گرامی، برای مطالعه‌ی مطالب طولانی تر از seo به زمان‌ فراگیری مجانی بهینه سازی رجوع‌نمایید.





:: برچسب‌ها: سئو سايت ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: